Søgemaskineoptimering er en vigtig komponent når man skal tænke moderne markedsføring.docx

Søgemaskineoptimering er en vigtig komponent når man skal tænke moderne markedsføring. Her er 5 vigtige tips

Markedsføring er for alle. Nemt og hurtigt kan du selv lære, hvordan din virksomhed kan optimere sig på internettet. Det kan gøres enkelt og hurtigt med søgemaskineoptimering, og her er fem gode råd.

Okay. Hvad er søgemaskineoptimering?

Når internettets brugere søger på forskellige ord i computerens søgemaskine, søger de mange gange på de samme ting. Skal de for eksempel bruge en tømre, er der helt specielle ord, de bruger.

Det kan være ”tømre”, ”kort ventetid” eller ”weekend”, hvis for eksempel søgeren leder efter en, der kan rykke ud med det samme – og gerne udenfor den normale mandag-fredag-arbejdsuge. Det er her, du skal være smart og buge nogle af disse ord på din hjemmeside, så du dukker op, når folk søger efter dig på computeren.

Disse nøgleord, som ofte indgår i folks søgninger, kan man finde frem til ved hjælp af forskellige analyser og teknikker. Og det kan professionelle folk hjælpe dig med, så du får mest muligt ud af din hjemmeside. Hvad nytter det, hvis kunderne alligevel ikke bliver omdirigeret til dig, når de søger på nettet?

5 gode råd: Hvis du selv skal prøve kræfter med søgemaskineoptimering

Der er dog ting, du selv kan gøre, hvis du gerne vil dukker op på potentielle kunders skærm.

1. For det første kan du sikre dig, at de ord, som er vigtige i beskrivelsen af din virksomhed, optræder mange gange på din hjemmeside. For at bruge eksemplet fra tidligere, kan ordet være ”tømre”. Hvis du vil sikre dig, at internettets søgemaskiner skal kunne finde dig, skal ordet ikke kun nævnes én gang – men gerne flere gange i løbet af en tekst og gerne jævnt fordelt.

2. Derudover er det også vigtigt, at du beskriver, hvilket geografisk område du dækker. Folk søger meget ofte på det, de konkret søger – men også hvor det skal kunne findes. Hvis du driver en virksomhed, som operere over et større geografisk område, er det vigtigt, at de forskellige bynavne og områder bliver flettet ind i teksten.

digital markedsføring

3. En enkelt måde, hvorpå man kan flette de forskellige ord ind, uden de virker forstyrrende, og undgå at læseren føler, at nøgleordene gang på gang gentages, kan være, at indsætte billedtekster under dine billeder. På den måde læses de på en anden måde, men tælles stadigvæk med, når der søges på et nøgleord.

4. Din hjemmesides hastighed har også en væsentlig betydning. Når først du har fået styr på søgemaskineoptimering, og din virksomhed dukker op, når folk søger, vil det være ærgerligt, hvis de dropper at gå ind på hjemmesiden, fordi den simpelthen er for langsom. Vær derfor opmærksom på, at det er vigtigt, at den er hurtig.

5. Den sidste ting, som du nemt selv kan sikre, er, at dine tekster er fyldestgørende. Det nytter altså ikke at skrive få sætninger, der hvor dine nøgleord optræder. På den måde dukker du og din virksomhed ikke op, når folk søger. Det er vigtigt, at teksterne har en hvis dybde og er skrevet på et velformuleret sprog.

Professionel assistance

Her var så 5 gode råd til, hvordan du kommer i gang med at søgemaskineoptimere. Noget af det, kan du selv klare – og du kan gå i gang med det samme. Start med at danne dig et overblik over, hvilke af disse forbedringer, du kan indføre selv.

Hvis du virkelig vil øverst på søgningerne, kan professionelle løse opgaven for dig hurtigt og enkelt – nærmest uden at du skal gøre noget.

Husk, den vigtigste markedsføring foregår på internet Hvis du vil markedsføre på en moderne måde, er det sådan, du skal gøre det.